تست مدرنترین خودرو بر جهان در امداد خودرو شایان
با قابلیت حمل بدون حتی کوچکترین آسیب به اتومبیل در سریعترین زمان ممکن در پوزیشن های مختلف



CADILLAC

توضیح تصویر،

همه ماشین‌های کادیلاک تا سال ۲۰۳۰ الکتریکی خواهد بود

این هفته در جهان خودرو: نمایش اولین مدل الکتریکی کادیلاک، رونمایی از "آخرین سوپرکار آنالوگ جهان"، مدل مینیاتوری گران‌قیمت بنتلی و ساخت مجموعه‌ای از ماشین‌های الکتریکی توسط یک شرکت ساختمان‌سازی در چین.

فصلی تازه برای کادیلاک

کادیلاک اولین ماشین الکتریکی خود به نام لیریک (Lyriq) را رونمایی کرد. این ماشین اولین مدل از چند مدل الکتریکی است که خودروساز لوکس آمریکایی می‌خواهد در دهه آینده به بازار عرضه کند.

لیریک یک شاسی‌بلند متوسط است که چهره‌ای تازه از کادیلاک را نمایش می‌دهد. جلوپنجره ذوزنقه‌ای همیشگی کادیلاک حالا بیشتر بخش جلوی ماشین را پوشانده است. چراغ‌های ال‌ئی‌دی به صورت خطوطی باریک موازی دور جلوپنجره قرار داده شده و چراغ عقب هم به صورت خطی پهن در امتداد بدنه کشیده شده است.


 

منبع تصویر،CADILLAC

توضیح تصویر،

کادیلاک می‌گوید نمایشگر لیریک با توانایی نمایش بیش از یک میلیارد رنگ، بهترین در صنعت خودرو است

مهندسان کادیلاک برای کاهش صدای اتاق از میکرفون‌هایی استفاده کرده‌اند که صدای تایر و محیط بیرون را دریافت کرده و با فرستادن فرکانس مخالف، این صداها را حذف می‌کند.

در داخل ماشین یک نمایشگر ۳۳ اینچی با وضوح بالا اطلاعات را نمایش می‌دهد. اطلاعات همچنین از طریق واقعیت مجازی روی جاده به راننده نشان داده می‌شود.

کادیلاک همچنین ماشین را به سیستم خودرانی مجهز کرده که می‌تواند در بیش از ۳۲۰ هزار کیلومتر بزرگراه در آمریکا بدون نیاز به راننده در مسیر مستقیم حرکت کند.

لیریک از سیستم باتری‌های جدید جنرال‌موتورز نیرو می‌گیرد که کارخانه آن را "آلتیوم" نامیده است. کادیلاک می‌گوید ماشین با هر بار شارژ می‌تواند تا ۵۰۰ کیلومتر حرکت کند. لیریک به صورت استاندارد با یک موتور برای چرخ‌های عقب ساخته می‌شود، اما می‌توان مدل گران‌تری از آن را با دو موتور سفارش داد.

استیو کارلایل، مدیر کادیلاک همزمان با رونمایی لیریک گفت که این ماشین نقطه عطفی در تاریخ کارخانه است و با آمدنش فصل تازه‌ای در کادیلاک آغاز خواهد شد.

 

منبع تصویر،CADILLAC

توضیح تصویر،

کادیلاک لیریک با هر بار شارژ تا ۵۰۰ کیلومتر حرکت می‌کند

برای آغاز این فصل تازه باید مدتی صبر کرد. قرار است اولین سری لیریک اواخر سال ۲۰۲۲ ابتدا در چین، بزرگ‌ترین بازار خودروهای الکتریکی جهان و سپس در آمریکا به بازار عرضه شود.

جنرال‌موتورز با سرمایه‌گذاری بیست میلیارد دلاری قمار سنگینی روی ماشین‌های الکتریکی کرده است. در این پروژه، کادیلاک نقش اصلی را دارد و قرار است تا سال ۲۰۳۰ همه مدل‌هایش الکتریکی باشد.

لیریک علاوه بر محصولات تسلا با رقیبان اروپایی‌ نظیر جگوار آی-پیس (i-Pace) و آئودی ئی-ترون رقابت می‌کند. فروش هر دو خودروساز در سال جاری کمتر از پیش‌بینی بوده است. آئودی در نیمه اول سال ۲۰۲۰ کمتر از ۱۷۰۰۰ دستگاه از شاسی‌بلند الکتریکی خود فروخته و فروش جگوار کمی بیشتر از ۵۴۰۰ دستگاه بوده است.

 

آخرین گلادیاتور

 

منبع تصویر،GMA

توضیح تصویر،

تنها صد دستگاه از T-50 ساخته خواهد شد

گوردون ماری، طراح سابق ماشین‌های فرمول یک از ماشین جدیدی رونمایی کرده که می‌گوید آخرین سوپرکار واقعی جهان است.

آقای ماری در دهه هشتاد میلادی با طراحی ماشین‌هایی موفق برای تیم‌ها فرمول یک به شهرت رسید. او در اوایل دهه نود به سفارش مک‌لارن اولین سوپرکار این کارخانه به نام F1 را طراحی کرد که در زمان خود به بهترین سوپرکار جهان مشهور شد و اکنون یکی باارزش‌ترین ماشین‌های کلاسیک جهان است.

 

منبع تصویر،GMA

توضیح تصویر،

راننده T-50 در وسط می‌نشیند و دو صندلی در کنارش برای سرنشینان قرار دارد

ماشین جدید گوردون ماری به مناسبت پنجاهمین سال فعالیتش در صنعت خودرو T-50 نامیده شده و توسط کارخانه‌ای به نام خودش ساخته می‌شود. به گفته این طراح خودروی ۷۴ ساله این ماشین ادامه راهی است که او با F1 برای ساخت یک ماشین آنالوگ آغاز کرد.

آقای ماری معتقد است که رقابت خودروسازان برای ساخت سریع‌ترین و قوی‌ترین ماشین باعث شده ابعاد سوپرکارها به مرور آنقدر بزرگ شود که رانندگی با آنها در شهر ممکن نیست. همچنین استفاده بی‌اندازه از فن‌آوری و کامپیوتر، ارتباط ناب و بی‌واسطه راننده با ماشین را غیرممکن کرده است.

برای رسیدن به این هدف او تا حد ممکن سیستم‌های کمکی را حذف کرده است. برای مثال حتی سیستم کمک‌فرمان هم تنها در سرعت‌های پایین کار می‌کند و به محض افزایش سرعت خاموش می‌شود.

ظاهر T-50 به مدل F1 شبیه است. راننده در وسط می‌نشیند و دو صندلی در اطرافش برای سرنشینان قرار دارد. موتور دوازده سیلندر پشت راننده است و ۶۳۳ اسب بخار نیروی خود را از طریق یک جعبه دنده دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند.

 

منبع تصویر،GMA

توضیح تصویر،

موتور T-50 دوازده سیلندر است و ۶۳۳ اسب بخار نیرو تولید می‌کند

برخلاف سوپرکارهای کنونی در بازار، ظاهر ماشین ساده است و از بال‌ها و هواکش‌های بزرگ خبری نیست. آقای ماری می‌گوید ماشین را طوری ساخته که بتوان با آن هر روز در خیابان به راحتی رانندگی کرد. برای همین ابعاد T-50 نسبت به رقیبانش در فراری و لامبورگینی کوچک‌تر است.

قیمت ماشین دو میلیون و ۳۶۰ هزار پوند (سه میلیون دلار) است و تنها صد دستگاه از آن ساخته خواهد شد.

 

بنتلی مینیاتوری

 

منبع تصویر،BENTLEY

توضیح تصویر،

هر دستگاه بنتلی مینیاتوری بیش از هزار قطعه دارد و ساختش ۳۰۰ ساعت طول می‌کشد

بنتلی نمونه‌ای مینیاتوری از مدل کنتینانتال جی‌تی به بازار عرضه کرده که به صورت سفارشی و با سلیقه مشتری ساخته می‌شود.

این مدل در ابعاد یک به هشت و با دست ساخته می‌شود. هر مدل شامل بیش از هزار قطعه است و ساخت آن به گفته کارخانه حدود سیصد ساعت وقت میگیرد.

مشتریان ماشین خود را مستقیم به استودیوی طراحی بنتلی سفارش می‌دهند و انتخاب برای تزیین ماشین تقریبا نامحدود است. علاوه بر تعداد بی‌شمار رنگ بدنه، چرخ‌ها، صندلی و تودوزی ماشین هم با سفارش مشتری ساخته می‌شود.

 

منبع تصویر،BENTLEY

توضیح تصویر،

قیمت هر دستگاه بنتلی کنتینانتال مینیاتوری حدود ۹ هزار دلار است

بنتلی همچنین آماده است تا یک مدل مینیاتوری درست شبیه به مدل اصلی که مشتریان از کارخانه می‌خرند برایشان بسازد.

قیمت هر دستگاه از این بنتلی‌های کوچک حدود ۹ هزار دلار است. کارخانه انگلیسی همزمان مدل‌های کوچکتری از کنتینانتال را هم عرضه کرده که امکانات سفارشی این مدل را ندارد، اما قیمتش ارزان‌تر است.

رولزرویس، رقیب بنتلی، پیش‌تر مدلی مینیاتوری از شاسی‌بلند کالینان خود را با امکاناتی مشابه به خریداران عرضه کرده که قیمت پایه هر دستگاه آن حدود ۱۷ هزار دلار است.

 

از ساختمان‌ تا ماشین

 

منبع تصویر،EVERGRANDE

توضیح تصویر،

شرکت اورگرند می‌خواهد به بزرگ‌ترین خودروساز الکتریکی جهان تبدیل شود

یک شرکت ساختمان‌سازی چینی با رونمایی مجموعه‌ای از خودروهای الکتریکی اعلام کرده که می‌خواهد به بزرگ‌ترین خودروساز الکتریکی جهان تبدیل شود.

گروه اورگرند (Evergrande) در مراسمی که همزمان در شانگهای و گوانگژو برگزار شد، شش ماشین الکتریکی در کلاس‌های مختلف نمایش داد. این شرکت می‌گوید برای ساخت ۱۴ مدل برنامه‌ریزی کرده و تولید انبوه این ماشین‌ها را یک یا دو سال دیگر آغاز خواهد کرد.

مدیر اورگرند، زو جیایین، میلیاردر چینی است. نشریه آمریکایی فوربس میزان ثروت او را ۳۴ میلیارد دلار تخمین زده و می‌گوید او سومین فرد ثروتمند در چین است.

آقای جیایین پاییز گذشته اعلام کرد که نزدیک به شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار در پروژه ساخت خودرو سرمایه‌گذاری می‌کند و می‌خواهد کارخانه‌اش تا سال ۲۰۲۵ سالانه یک میلیون دستگاه ماشین بسازد.

اورگرند پارسال شرکت ملی خودروهای الکتریکی سوئد یا NEVS را به قیمت ۹۳۰ میلیون دلار خرید. NEVS پس از ورشکستگی کارخانه ساب و با آنچه از این خودروساز سوئدی باقی مانده بود شکل گرفت. اورگرند همچنین ۳۰۰ میلیون دلار در شرکت کونیگزگ (Koenigsegg)، سازنده خودروهای اسپرت سوئدی سرمایه‌گذاری کرده است.

منبع BBC

 



تاريخ : برچسب:تکنولوژی جابجایی خودرو, | | نویسنده : امداد خودرو شایان

تکنولوژی جابجایی خودرو در داخل تعمیرگاههای امداد خودرو شایان در آمریکا



بررسی دقیق مشخصات تسلا مدل 3 آمریکا

مدل تسلا 3 برای یک انقلاب بزرگ در صنعت اتومبیل ساخته شده است ، دقیقاً مانند فورد مدل T افسانه ای برای وسایل نقلیه بنزینی. اولین بازار انبوه تسلا باید اتومبیل های برقی را واقعاً جهانی کند.

.Tesla Model 3 is made to bring the automotive revolution, just like legendary Ford Model T did for gas-powered vehicles
.First mass-market Tesla should make electric cars really global

 



تاريخ : برچسب:نفوذ مرموزانه حزب کومونیست, | | نویسنده : امداد خودرو شایان

نفوذ مرموزانه حزب کومونیست در جهان در جهت نابودی اقتصاد جهان و توسعه قدرت و اندیشه خود در بین ملل مختلف



تاريخ : برچسب:زیبایی های بهار واشینگتن دیسی , | | نویسنده : امداد خودرو شایان

بخشی از زیبایی های بهار واشینگتن دیسی 
مقرر دفتر مرکزی شرکت امداد خودرو شایان

تقدیم به همکاران سابق در ایران و مشترکین شرکت
به امید روزی که باز شما را ببینیم

 

 



تاريخ : برچسب:جشن سیزده سالگی شرکت ما, | | نویسنده : امداد خودرو شایان

جشن سزدهمین سالروز تاسیس شرکت امداد خودرو شایان

در شهر زیبای واشینگتن دیسی
پایتخت ایالات متحده آمریکا
و دفتر مرکزی این شرکت

13 سال با افتخار را با جهانیان همگام بودیم
در هر گام با شما همگام



تاريخ : برچسب:, | | نویسنده : امداد خودرو شایان

 

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در دیدار با مدیران‌عامل، معاونین و مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اهمیت ایجاد تحول در برنامه‌های تولیدی و ضرورت افزایش حجم کاری نسبت به گذشته، اظهار كرد: باید تلاش کنیم خود را از سایه تحریم‌ها خارج کرده و با تصمیم‌گیری‌های منطقی و مفید مشکلات موجود را برطرف کنیم.

سعید مدنی در ادامه گفت: با توجه به اینکه تقاضای زیادی برای خودرو در بازارهای داخلی وجود دارد باید با استفاده حداکثری از توان پرسنل، به دنبال گسترش سهم خود در حوزه تولید و فروش در بازار باشیم و توان تولید خود را همزمان با تقاضای بازار افزایش دهیم. وی کاهش هزینه ها را در بخش تولید یکی دیگر از اهداف مهم پیش رو دانست و گفت: از آن جایی که درآمد ما از محل فروش خودرو چندان بالا نیست باید حاشیه سود ما صرف تولید شود و با بازنگری روی منابع مالی به شدت در هزینه‌های خود صرفه جویی کنیم. 



تاريخ : برچسب:, | | نویسنده : امداد خودرو شایان

 

یک منبع آگاه پرداخت هرگونه تسهیلات تاکنون به خودروسازان را تکذیب کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از عصرخودرو ، این منبع آگاه تصریح کرد: در حالی که چند ماه پیش از اختصاص وام 2 هزار میلیاردی به خودروسازان به عنوان پروژه نجات صنعت نام برده شد، تاکنون ریالی از سوی دولت به خودروسازان پرداخت نشده است.

وی افزود: خودروسازان و قطعه سازها اکنون نیاز فوری به تزریق نقدینگی دارند تا بتوانند ظرفیت های خالی را فعال و اشتغال موجود را نگهدارند.

این منبع آگاه معتقد است هم اکنون صنعت خودرو، مالیات بر ارزش افزوده دریافتی را به حساب وزارت امور اقتصادی و دارایی و خزانه کشور واریز می کند، هزینه شماره گذاری نیز به حساب نیروی انتظامی وارد می شود، هزینه بیمه به شرکت های بیمه واریز می شود، هزینه دریافتی بابت شرکت های لیزینگ و اصل سود آن به حساب بانک ها واریز می شود، و مبلغ باقی مانده نیز به عنوان سود سهام در اختیار سهامداران قرار می گیرد و در شبکه قطعه سازی و خدمات پس از فروش، درآمد بزرگی را نصیب صنایع و خدمات پسین و پیشین خط تولید می کند. به همین دلیل صنعت خودرو با حاشیه سود کمی برای خودروساز همراه است.



تاريخ : برچسب:, | | نویسنده : امداد خودرو شایان

 

تهران‌ امروز نوشت: 

طبق آمارهاي رسمي در سه ماه نخست امسال توليد خودرو با كاهش 36درصدي مواجه بوده است؛ ضمن آنكه به گفته برخي از كارشناسان، حجم كاهش توليد خودرو به حدود 50 درصد هم رسيده است و همزمان گزارش شده كه خودرو بين30 تا 35درصد تنها طي چند وقت اخير افزايش قيمت داشته است. طبق آمار انجمن خودروسازان ايران، توليد خودرو درمرداد ماه امسال 43.4 درصد و در مجموع پنج ماهه امسال 36 درصد در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته كاهش يافته است.این درحالی‌است که دریک ماه اخیر طبق گفته کارشناسان، با قطع ارز دولتی برای واردات مواد اولیه صنعت قطعه سازی وتبع آن تامین دلار از بازار آزاد، قیمت خودرو 30 درصد گران خواهد شد. افزايش 100 در صدي قيمت مواد اوليه قطعات در مجموعه‌هاي داخلي خودرو و افزايش قيمت مواد پتروشيمي، مواد فلزي و فولاد از جمله مشكلاتي است كه خودروسازان با آن دست و پنجه نرم كرده‌اند.نوسانات نرخ ارز نیز طبق اعلام، در پنج سال گذشته بیش از 600 ميليارد تومان صنعت خودرو را متضرر كرده است.هفته گذشته،عضو هیات مدیره انجمن خودرو سازان ازافزایش 30 درصدی قیمت خودرو خبر داده وبیان کرده بود: با توجه به قیمت تمام‌شده نهاده‌ها از افزایش قیمت خودرو دفاع می‌کنم. محمد رضا نجفی منش،افزایش نرخ ارز را دلیل اصلی بالا رفتن قیمت خودرودانسته وگفته بود: با افزایش قیمت قطعات و همچنین نرخ ارز، حفظ قیمت‌های فعلی خودرو مقرون به صرفه نیست. اما دراین خصوص دبير انجمن خودرو سازان درگفت‌وگو با تهران امروزگفت: قیمت بازارطبق مصوبه سازمان حمایت افزایش داشته واز این افزایش 30 درصدی خبر ندارم.احمد نعمت بخش درمورد کاهش تولیدات خودروسازان معتقد است:عمده ترین مشکلات کاهش تولید در 5ماهه نخست امسال به کمبود نقدینگی در واحدهای خودروسازی مرتبط است.کمبود نقدینگی هم دلایلی دارد ازقبیل اینکه: در سالهای گذشته 80درصد تولیدات خودروسازی،به صورت یک ساله یا دوساله پیش فروش می‌شد،اما با افزایش تولید،مردم دیگرنیازی نیست پیش خرید‌‌کنند. درحال حاضر حداکثر25 درصد تولیدات پیش فروش می‌شود و مابقی را تحویل نقدی یا قسطی می دهیم. احمد نعمت بخش دلیل دوم این کاهش را با مسئله تحریم‌ها مرتبط دانست وافزود: قبل از زمان تحریم‌ها برای خرید خارج 10 درصد مبلغ اعتبار را گشایش اعتبار می کردیم یعنی وقتی کالا به گمرک می رسید یک سال بعد هزینه‌اش را به گمرک می پرداختیم اما در حال حاضر باید 100 درصد مجموع پول را حواله کنیم که این حالت یعنی 10برابر نقدینگی پیش از خرید مورد احتیاج داریم.

وی ادامه داد:دلیل دیگر اینکه درتمام دنیا شرکت های لیزینگی واسطه شده وخرید وفروش را انجام می دهند اما درکشورما شورای پول واعتبار،با تعیین 17 درصدی حداکثر سود تسهیلات شرکتهای لیزینگ سبب کاهش فعالیت این شرکتها شد وعملا مجبورشدند به عنوان مثال ایران خودرو،4 هزار میلیارد تومان را لیزینگ کند که باعث کمبود وکاهش نقدینگی آنها شد.نعمت بخش مانند گذشته معتقد است برای به تعادل رسیدن بازارخودرو باید دولت اجازه دهد که مانند 4 سال گذشته خودمان تعیین قیمت کنیم یعنی براساس مصوبه شورای اقتصاد قیمت گذاری باید به خودروساز محول شود تا دست واسطه‌ها کوتاه شده وتقاضاهای کاذب از بین برود.



توليد خودرو 36 درصد كاهش يافت

در پنج ماهه امسال در مجموع 350 هزار و 703 دستگاه خودرو سواري در كشور توليد شده كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 36.6 درصد‌كاهش را نشان مي‌دهد.مرداد ماه امسال مجموع توليد خودرو سواري در گروه صنعتي ايران خودرو 25 هزار و 559 دستگاه بوده كه نسبت به مرداد سال قبل 36.5 درصد و نسبت به تيرماه امسال 38 درصد كاهش را نشان مي‌دهد. در اين ماه مجموع توليد سواري در گروه خودروسازي سايپا نيز 14 هزار و 735 دستگاه بوده كه نسبت به مرداد سال قبل 51.7 درصد و نسبت به تيرماه امسال 13 درصد كاهش داشته است.طبق آمار انجمن خودروسازان ايران، شركت‌هاي خودروسازان بم، تاپكو، بن‌رو، زاگرس خودرو و سناباد خودرو توس و مرتب در مرداد ماه امسال توليد نداشته‌اند. در مرداد ماه امسال خودروسازي راين 38 دستگاه خودرو سواري توليد كرده كه نسبت به مرداد سال قبل 77.4 درصد كاهش نشان مي‌دهد.

افزایش هیجانی قیمت ارز در روزهای اخیر و تأثیر جو روانی آن بر بازار، باعث رشد قابل توجه و البته غیرمجاز قیمت خودروهای داخلی و خارجی شد.به گزارش فارس، به گفته فعالان بازار، نوسان نرخ ارز طی هفته‌های اخیر و افزایش قابل توجه قیمت ارز در بازار باعث رشد یک تا 20 میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی و خارجی شد. این در حالی است که در واقع تأثیر نرخ ارز بر قیمت تمام شده تولید و همچنین خودروهای وارداتی در مدت کوتاهی امکان‌پذیر نیست و برای برآورد تأثیر آن بر قیمت تمام شده تولیدات داخل باید از زمان سفارش‌گذاری خرید قطعات مدتی بگذرد و در مورد خودروهای وارداتی نیز باید حداقل 45 روز زمان برای ثبت سفارش و واردات خودرو صرف شود.



صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 13 صفحه بعد